Reklama může být televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.
Reklama je také známá pod moderním pojmem marketingová kampaň – tento výraz se používá, když obchodník (obecněji nabízející) využije několik komunikačních kanálů zároveň nebo jejich kombinaci. Například rozhlasová reklama může vysvětlovat televizní spot apod.
Slovo reklama vzniklo z latinského „reklamare“ (znovu křičeti), což odpovídalo obchodní komunikaci v době, kdy nebyl k dispozici rozhlas, televize nebo dokonce internet. Dnešní definice reklamy, schválená Parlamentem České republiky v roce 1995, říká, že „reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií“.
Jak vnímám reklamu já:
Když toto slovo rozdělíme na dvě….na RE a KLAMA…tak už snad ani nemusím nic vysvětlovat, ale přece jen….
Re – opakování
Klama – klam, lež….
A jsme u toho…. Stálé opakování RE..KLAMU…se zkrátka někdy neubráníme. Ať sebelíp víme díky tomu, že jsme se již několikrát spálili, že jsme si zakoupili nějaký ten REKLAMOVANÝ prostředek nebo nějakou věc a naše očekávání se nesplnilo…přesto díky opakování, opět znovu podlehneme. Nojo no, kdo by nechtěl jedním tahem umýt okna, napatlat si na čuněnku, ( která se nám díky věku trošku svrašťuje) sérum nebo krémíček a mít pleť jako v šestnácti, nebo spolknout pilulku a mít za měsíc o deset kilo míň a tak bych mohla pokračovat.
Vůbec nejlepší jsou takové ty oslovovací dopisy, kdy vyhráváte a nebo jak se stalo mně….přišel mi kdysi dopis, že od nějakého jakože amerikána, který se zabývá hubnutím a prý mu o mně řekla naše společná známá, že mám nadváhu a potřebuju shodit nějaké to kilo…. Tak ať se mu co nejdřív ozvu, že mi dá zaručený recept. :o)…lidičky…možná by moje blbost na toto zareagovala, kdybych nějaké to kilo měla navíc….ale při mé výšce 168 cm a váze 54 kg…jsem se jen musela smát.
Takže co z toho vyplývá?
Nezapomínejme na svůj vnitřní hlas, který na nás kolikrát křičí…to je blbost…jsou jiné cesty a osvědčené rady a recepty, navíc za pakatel..poslouchejme vnitřní hlas, svoji intuici…u REKLAMY obzvlášť.
Mějte se a smějte se …a nedejte se oblbnout….
S láskou vaše Zrzka
28.5.2011